Skip to main content

Open voor God,
open voor jou.

De kerk is een huis van gebed. Jezus zei, ‘Mijn tempel zal een gebedshuis voor alle volken worden genoemd.’ Het is ons doel om een plaats van de aanwezigheid voor God te maken door Hem te zoeken in aanbidding en gebed.

Ik kom al meer dan 30 jaar naar Open Kerk. Ik blijf komen omdat we elkaar nodig hebben om te blijven leven zoals God het wil.

ChrisAl meer dan 30 jaar gelovig

De mensen in de kerk geven écht om mij, zelfs als ze er zelf niks ‘uit kunnen halen’.

Kyani HeesselsJongvolwassene

Als kinderleider heb ik de visie om de kinderen dichterbij Jezus te brengen. Niet alleen om over Jezus te horen maar ook om Hem te ervaren.

VonjaKinderleider

Een open huis om elkaar en God te ontmoeten. Samen delen we verhalen, getuigenissen, bemoedigingen, gebed en zoeken op wat Jezus zegt door Zijn Woord, de Bijbel.

DeborahLife Group Leider
Wat is er te doen in Open. Kerk?

Wat betekent het
om in God te geloven?

God is liefde

Het belangrijkste dat een mens over God moet weten is dat Hij goed is. Je kunt op Hem en Zijn Woord vertrouwen. God heeft alles gemaakt en houdt van Zijn schepping. Het is voor jou en mij het beste om op Zijn manier te gaan leven. Het is daarom goed om te beseffen dat God van jou houdt en het beste met je voor heeft.

Jezus is God

De Bijbel beschrijft dat God zelf een Mens werd om de vriendschap tussen God en de mensen te herstellen. Door onze vrijheid hebben we naast veel goede dingen, ook veel slechte dingen gedaan. De Bijbel noemt dit zonde en door de zonde werd de vriendschap tussen God en mensen kapot gemaakt. Jezus heeft dit hersteld door voor te doen en te onderwijzen hoe een mens als kind van God kan leven. Jezus stierf voor jouw en mijn zonden aan een kruis, maar stond weer op uit de dood. Door in Hem te geloven krijgen jij en ik weer een nieuw leven; het échte leven, vrij van zonde en in vriendschap met God!

De Bijbel is het Woord van God

De Bijbel spreekt het eeuwige Woord en Waarheid. Een christen volgt het woord van God nauwkeurig op. Die gehoorzaamheid zorgt voor een leven met God, in hoop en vrede.

Jezus vraagt ons om Hem te volgen

Jezus zei ooit: “Lúister niet alleen naar wat Ik zeg, maar dóe het ook.” Als je doet wat Jezus zegt in Zijn Woord, dan lijk je meer op Hem en ben je niet alleen jezelf maar ook de wereld om jou heen tot zegen.

Vader, Zoon en Heilige Geest

God is één. Hij is de Schepper van alles wat bestaat en Heer over de schepping. God is een Vader omdat Hij ons maakt, leidt en beschermt. God is de Zoon omdat Hij een mens werd om de vriendschap tussen Hem en ons te herstellen. God is de Heilige Geest die in alle mensen woont die in Hem geloven.

Kerkdiensten

Iedere zondag om 10.30u. Geef jezelf een heel jaar om wekelijks naar de kerk te komen. Leer over God. En ontdek hoe alles er beter uit komt te zien.

LOCATIE.

Saskesdreef 10
3920 Lommel-Kolonie
België

Voldoende vrij parkeren op eigen terrein.

Kom jij ook naar de kerk?

Kinderkerk

Als de grote mensen aan het genieten zijn in de gewone kerk, mogen de kinderen natuurlijk niet achterblijven. Daarom is het heel fijn om te weten dat er een supergave OPEN. Kinderkerk is waar ieder kind welkom is. Alles is erop gericht om kinderen kennis te laten maken met God. Door middel van toneelstukjes, spelletjes, zingen, bidden en naar verhalen uit de Bijbel te luisteren.

Jongº

Jongº is de jeugdgroep van OPEN Kerk. Elke vrijdagavond komen ze bij elkaar voor een gezellige avond. Ze hebben samen één doel… en dat is om persoonlijk en als groep, Jezus beter te leren kennen. Leven met God is exciting… voelt vertrouwd… en leert ons wie we écht zijn.

Zit je op het middelbaar of voortgezet onderwijs? Vind je het leuk om ook een keer naar Jong° te komen? Supernice! Jij bent welkom!

Connectgroups

Vriendschap maken doe je door samen tijd door te brengen. Iets doen met een gezamenlijke interesse brengt mensen dichter bij elkaar. Van mountainbiken tot breien. Er is veel te doen bij OPEN. Kerk.

Lifegroups

Eens per maand komen we samen om lekker te eten en daarbij te praten over het geloof. Door deze groepen bouw je echte vriendschappen op en groei je in je relatie met God.